KOREKTA REGULAMINU W ZWIÄ„ZKU Z WPROWADZENIEM ZDALNEGO NAUCZANIA W KLASACH I - III
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie, w związku z wprowadzeniem zdalnego nauczania w klasach I - III przedstawiamy zmiany w regulaminie KONKURSU WIELKANOCNEGO. Bardzo proszę o zapoznanie się z jego treścią.
Serdecznie zapraszamy całe Rodziny do udziału w konkursie
KOREKTA REGULAMINU
W ZWIÄ„ZKU Z WPROWADZENIEM ZDALNEGO NAUCZANIA
W KLASACH I - III
REGULMIN
SZKOLNEGO KONKURSU WIELKANOCNEGO
Zapraszamy wszystkich Uczniów do udziału
W RODZINNYM KONKURSIE WIELKANOCNYM
I. Konkurs będzie odbywał się w trzech kategoriach wiekowych:
- Dzieci z oddziałów przedszkolnych
-
Uczniowie klas 0 – III - ONLINE
(PROSIMY RODZICÓW I WYCOWAWCÓW O POMOC); - Uczniowie klas IV- VIII- ONLINE.
II.Konkurs składa się z 2 etapów.
Podczas przydzielania nagród wyniki z obu etapów będą sumowane.
Etap I
- konkurs wiedzy biblijnej i wiedzy o tradycjach wielkanocnych
-
Do konkursu przystępują uczniowie:
-
klas 0, którzy podczas ustnego etapu odbywającego się w dniu 25 marca
w szkole będą odpowiadać na pytania sprawdzające znajomość wiadomości na temat Męki i Zmartwychwstania Pańskiego oraz sprawdzające wiedzę związaną z tradycjami i zwyczajami wielkanocnymi /pytania będą dostosowane do ich wieku/. - Klas I – III, którzy w tym samym dniu będą rozwiązywać TEST ONLINE
- Klas IV – VIII, którzy w tym samym dniu będą rozwiązywać TEST ONLINE
-
klas 0, którzy podczas ustnego etapu odbywającego się w dniu 25 marca
-
25 marca (czwartek) o godz. 18.00 w systemie LIBRUS (wiadomości) zostanie udostępniony test złożony z 50 pytań sprawdzających znajomość wiedzy biblijnej
na temat Męki i Zmartwychwstania Pana Jezusa opisanych w Ewangelii wg św. Łukasza: Rozdział: 22 – 24 oraz w Ewangelii wg św. Marka: Rozdział: 14 – 16. -
Test będzie sprawdzał także wiedzę na temat tradycji i zwyczajów związanych
z Wielkanocą. - Stopień trudności pytań testowych będzie dostosowany do wieku i możliwości uczniów.
- Rozwiązania testu należy odesłać w tym samym dniu (25.03.2021 r.). do godz. 19.30.
- W rozwiązaniu testu wezmą udział uczniowie oraz ich członkowie rodzin.
-
Za poprawne rozwiązanie całego testu uczestnicy konkursu (TAK KLAS 0 – III,
jak i KLAS IV – VIII) mogą zdobyć 50 punktów. - Poprawne odpowiedzi do testu dla uczniów klas I – VIII ukażą się systemie LIBRUS 26 marca do godz. 15.00.
Etap II
- konkurs wielkanocnego rękodzieła
- Uczniowie klas 0 – III do dnia 24 marca do godziny 19.00 przygotują (pod opieką rodziców lub wychowawców) przyślą zdjęcie lub filmik przedstawiający:
a) krzyżyk wykonany z tradycyjnej palmy wielkanocnej;
- Dodatkowo przyślą wykonany na kartce (z pomocą rodziców lub nauczycieli) opis wykonanego rękodzieła (Dlaczego się krzyżyki wykonuje?, Z czego, z jakich materiałów wykonany jest tradycyjny krzyżyk? Kiedy i w jaki sposób się go wykonuje?, Gdzie i kiedy go się zanosi? Jak to się robiło dawniej? A może jakieś zdjęcia z dawnych lat?)
2. Uczniowie klas IV – VIII do 24 marca do godziny 19.00 mogą przysyłać zdjęcia lub filmik wykonanego przez uczniów i ich członków rodziny:
- Elementu stroju dla tradycyjnych „śmigurtników” (może być czapka, maska, ubranie, rekwizyt, itp.). Prezentacja może być przedstawiona na „Śmigurtniku”. Współczesne maski, stroje i rekwizyty nie będą oceniane.
- Do wykonanego rękodzieła należy dodatkowo dołączyć opisane na kartce informacje, detale i szczegóły pozyskane przez uczniów od rodziców, dziadków i innych mieszkańców wsi (Historia chodzenia po „śmigurcie”, Kto chodził po „śmigurcie”? Kogo przedstawiali „ŚMIGURCIORZE”, Co robili? , Jakie były ich najstarsze stroje? Może jakieś archiwalne zdjęcia???)
- Punktacja konkursu rękodzieła wielkanocnego:
- Krzyżyk wielkanocny – można zdobyć maksymalnie 50 pkt.
- sposób wykonania zgodny z tradycją – 10 pkt.
- wykorzystane materiały - 10 pkt.
- estetyka wykonania - 10 pkt.
- opisane informacje - 20 pkt.
- Element stroju dla tradycyjnych „śmigurtników” (może być czapka, maska, ubranie, rekwizyt, ubranie ze słomy itp.). – można maksymalnie zdobyć 50 pkt.
- sposób wykonania zgodny z tradycją – 10 pkt.
- wykorzystane materiały - 10 pkt.
- wykorzystanie informacji pozyskanych od starszych ludzi - 10 pkt.
- opisane informacje - 20 pkt.
-
Punkty zdobyte w obu etapach (konkurs wiedzy + konkurs rękodzieła) sumuje się.
W obu etapach uczestnicy mogą zdobyć 100 punktów. -
Komisja Konkursowa wyłonilaureatów pierwszych trzech miejsc
w obu kategoriach wiekowych. - Wszyscy uczestnicy otrzymają nagrody pocieszenia i dyplomy uczestnictwa.
- 29 marca (poniedziałek) o godz. 16.00 Komisja ogłosi wyniki konkursu.
-
Rozdanie nagród – dla uczniów klas 0 - 31 marca 2021 roku, dla uczniów klas
I – VIII - po powrocie do szkoły ALBO…NIESPODZIANKA! -
Adres email, na który należy przysyłać rozwiązania testu, zdjęcia, filmiki i informacje przedstawione na kartkach :
gimsad@poczta.onet.pl - W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt: Tel. 512 255 054.
Serdecznie zapraszamy do wspólnej zabawy!!!