Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II
Sadek - Kostrza w Sadku

Wycieczka do Krakowa klas I - III

W dniach 31.05-01.06 uczniowie z naszej szkoły udali się na dwudniową wycieczkę. W wycieczce wzięło udział 27 uczniów szkoły podstawowej oraz 3 opiekunów.

31.05 o godz. 7:45 wyruszyliśmy do Krakowa. Podróż minęła szybko i przyjemnie. Po dotarciu na miejsce, wraz z panią przewodnik udaliśmy się na Wawel. Zamek zrobił na nas duże wrażenie. Zwiedziliśmy  katedrę oraz spacerowaliśmy po fortyfikacjach. Duże wrażenie wywarła na nas Kaplica Zygmuntowska oraz znajdujące się w niej groby dawnych władców Polski. Zatrzymaliśmy się na chwilę przy grobach pary prezydenckiej. Następnie udaliśmy się w stronę Rynku, gdzie podziwialiśmy Sukiennice. Mieliśmy również okazję usłyszeć na żywo hejnał z Wieży Mariackiej. Następnym punktem wycieczki było Muzeum Narodowe. Przewodnik pokazał dzieciom najciekawsze eksponaty oraz wyjaśnił  w jakim celu chroni się zabytki i gromadzi eksponaty muzealne. Około godziny 17:00 dotarliśmy do Centrum Handlowego Bonarka, gdzie obejrzeliśmy zabawny film pt. „Dzieciak rządzi.” Zmęczeni całym dniem udaliśmy się do hostelu, gdzie właściciele przywitali nas smaczną obiadokolację. Po rozlokowaniu się w pokojach i gorącym prysznicu wszyscy (lub prawie wszyscy) udali się na zasłużony odpoczynek, by zregenerować siły przed kolejnym dniem.

Nazajutrz  po śniadaniu wyruszyliśmy do Wadowic, gdzie mogliśmy zobaczyć dom patrona naszej szkoły , Jana Pawła II oraz kościół, w którym został ochrzczony. Nie odmówiliśmy sobie również „papieskiej kremówki”, która znikała w mgnieniu oka z naszych talerzy. Ostatnim punktem naszej wycieczki była „Energylandia”, czyli największy park rozrywki w Polsce.  Tam każdy z nas „oddał” się szaleństwu.  Po około 6 godzinach zabaw, zmęczeni ale uśmiechnięci  wyruszyliśmy w drogę do domu. Wycieczka  dała nam wiele radości i pewien zastrzyk wiedzy.