Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II
Sadek - Kostrza w Sadku

„Pożegnanie zimy, powitanie wiosny”

W pierwszy dzień wiosny, po spacerze w okolicy powiązanym z paleniem i topieniem marzanny oraz poszukiwaniem zwiastunów wiosny, uczniowie wrócili do domów, aby po południu wyruszyć  na dalsze szukanie wiosny. Od kilku dni z niecierpliwością oczekiwali na ten dzień. O godzinie 16.00 wyruszyliśmy szkolnym autobusem do Przełęczy Gruszowiec.  Chociaż z nieba leciała lekka mżawka, wszystkim dopisywały humory. Szerokim leśnym traktem, wiodącym przez piękny bukowy las dotarliśmy do Ośrodka Rekolekcyjnego mieszczącego się pod szczytem Śnieżnicy. Tam, po wspólnej modlitwie w pięknej kaplicy, dzieci zameldowały się w przydzielonych im pokojach. Dla większości uczestników była to pierwsza samodzielna wyprawa i nocleg poza domem. Po pysznej kolacji zebraliśmy się w jednej sali, gdzie zorganizowaliśmy super zabawy, gry planszowe. Uczyliśmy się też piosenki o Janie Pawle II, którą nazajutrz planowaliśmy zaśpiewać pod pomnikiem Karola Wojtyły - turysty, znajdującego się na terenie Ośrodka. Około 22.00 zmęczone fizycznie, ale radosne, dzieci wraz ze swoimi maskotkami zapadły w sen. Ranek powitał nas pięknym słońcem. Po śniadaniu poszliśmy pod pomnik Karola Wojtyły. Ksiądz Maciej – opiekun Ośrodka opowiedział nam historię i działalność tego miejsca. Zaśpiewaliśmy piosenkę o Janie Pawle II, a potem poszliśmy do kaplicy. Tam znajdują się relikwie św. Jana Pawła II i św. Jadwigi. Po wysłuchaniu historii powstania kaplicy i krótkiej modlitwie, wyruszyliśmy niebieskim szlakiem w okolice szczytu. Po błocie i śniegu, dotarliśmy do celu. Niektórzy po raz pierwszy byli tak wysoko. Podziwialiśmy piękne krajobrazy rozpościerające się z polany widokowej. W drodze powrotnej widzieliśmy górną stację wyciągu narciarskiego. Głodni i zmęczeni wróciliśmy na obiad, który zjedliśmy z apetytem. Po krótkim odpoczynku, spakowani, zeszliśmy na parking, gdzie czekał na nas autobus szkolny. Dzieci już pytają o kolejną wycieczkę z noclegiem. Z tego wynika, że udane okazało się poszukiwanie wiosny na Śnieżnicy.