Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II
Sadek - Kostrza w Sadku

Wycieczka do Warszawy

Pierwszy dzień w stolicy!
Uczniowie klas 4-8 naszej szkoły wyruszyli 3. października w środku nocy na wycieczkę do Warszawy.
 Pierwszy dzień w stolicy był niezwykle bogaty pod względem zwiedzanych miejsc. Swoją podróż rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego, która przeniosła nas w czasy bohaterskich walk w obronie Warszawy podczas II wojny światowej. Następnie wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Stare Miasto, rozpoczynając swój spacer od krótkiej zadumy pod Pomnikiem Nieznanego Żołnierza, a kończąc pod Pałacem Kultury i Nauki.
Następnie, posilając się smacznym obiadem, pojechaliśmy zwiedzać Stadion Narodowy.
 Oj, był to dzień pełen niesamowitych wrażeń. Wieczorem zakwaterowaliśmy się w hotelu, aby zregenerować siły przed kolejnym dniem zwiedzania Warszawy.

Kolejny dzień w Warszawie
Wtorkowy poranek powitał nas bezdeszczową pogodą, toteż zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na miasto. Zaczęliśmy od zwiedzania komnat Zamku Królewskiego, następnie odwiedziliśmy Muzeum Techniki i Nauki, po czym wjechaliśmy na trzydzieste piętro Pałacu Kultury i Nauki, aby podziwiać wspaniałą panoramę stolicy.
Po obiedzie wraz z przewodnikiem odbyliśmy długi spacer po Łazienkach Królewskich. Późnym popołudniem udaliśmy się na Cmentarz Powązkowski, by w chwili zadumy zatrzymać się nad grobami najbardziej znanych i zasłużonych Polaków. Uczniowie z podziwem wysłuchali opowieści o bohaterskim życiu i śmierci Alka, Rudego i Zośki z powieści Kamińskiego, nad grobami których mogli pochylić się na chwilę.
Ten dzień był dla nas niezapomnianą lekcją historii.

Żegnamy się z Warszawą...
Środa to już ostatni dzień naszego pobytu w stolicy. Podobnie jak poprzednie, spędziliśmy go niezwykle aktywnie. Z samego rana odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik, gdzie bez reszty oddaliśmy się eksperymentom z dziedziny fizyki, biologii, chemii i robotyki.
Następnie udaliśmy się do Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego, w którym mieliśmy okazję zagłębić się w historie życia dwóch ważnych dla naszej ojczyzny postaci- Jana Pawła II i Prymasa Stefana Wyszyńskiego. Muzeum zachwyciło nas formą i konceptem, na którym oparto szczegółowo i efektownie zaprezentowane biografie dwóch wielkich Polaków. Zatrzymaliśmy się również na chwilę modlitewnej zadumy w Świątyni Opatrzności Bożej.
Po obiedzie odwiedziliśmy Muzeum Pieniądza w NBP, gdzie uczniowie poznali specyfikę działania Narodowego Banku Polskiego i zgłębili tajniki powstawania, istoty i funkcjonowania pieniądza.
Wieczorem, pełni wrażeń, opuściliśmy Warszawę, udając się w drogę powrotną do domu.