Szkoła Podstawowa
Sadek - Kostrza w Sadku

Byliśmy w Warszawie!

photo Animation2_zps8728b6ee.gif

Trzydniowa, autokarowa wycieczka do Warszawy w dniach 23-25.06.2013r. została zorganizowana w ramach projektów: "Tytani wiedzy" i "Rozwińmy skrzydła", finansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny. Projekty te są realizowane przez Katolickie Stowarzyszenie Wspierania Rozwoju i Działalności Szkoły w Sadku - Kostrzy w partnerstwie z Gminą Jodłownik.

W wycieczce wzięło udział 16 uczniów szkoły podstawowej, 24 uczniów gimnazjum oraz 5 opiekunów. 23.06.2013r. o drugiej w nocy wszyscy uczestnicy, ciekawi nowych wrażeń i podekscytowani perspektywą poznania stolicy, zgromadzili się koło szkoły. Po dotarciu do Warszawy udaliśmy się na Mszę Świętą w Kościele św. Anny na Krakowskim Przedmieściu. Następnie zwiedziliśmy Zamek Królewski. Po zakwaterowaniu w Hostelu Cameron, pokrzepieni obiadem uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach warsztatowych w Centrum Nauk Kopernik. Dzień drugi upłynął pod znakiem zwiedzania Warszawy z  panią przewodnik, która bardzo ciekawie przedstawiła nam warte zobaczenia miejsca i obiekty, m.in. Powiązki, Muzeum Powastania Warszawskiego czy Pomnik Małego Powstańca.

Bardzo ciekawym doświadczeniem dla uczniów było zwiedzanie studia telewizji TVP. Później podziwialiśmy panoramę stolicy z "lotu ptaka", wyjeżdżając na 33 piętro Pałacu Kultury i Nauki. Odkrywaliśmy także uroki miasta nocą. Po śniadaniu i wykwaterowaniu pojechaliśmy do Sejmu. Pan przewodnik zapoznał uczniów z historią i obecnym kształtem najważniejszej instytucji w państwie. Następnie uczniowie gimnazjum wzięli udział w zajęciach laboratoryjnych w Muzeum Techniki, które umożliwiły im zdobycie nowej wiedzy. Ostatnią atrakcją, zwłaszcza dla kibiców piłki nożnej, był Stadion Narodowy i przejście "trasą piłkarzy".

Udział w tego typu wycieczce umożliwił uczniom zdobycie nowej wiedzy, doświadczenia poznawczego, przeżycia "żywej" lekcji historii, doznań estetycznych. Mamy nadzieję, że to nie ostatni raz, gdy nasza szkoła umożliwia nam tak wspaniałe rozrywki edukacyjne.