Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II
Sadek - Kostrza w Sadku

„Nasza mała Ojczyzna”- wycieczka integracyjna klas I - III na Górę Kostrza

13 września 2018 roku, klasy II i III zaprosiły pierwszaków na pieszą wycieczkę integracyjną na Górę Kostrza. Dla najmłodszych była to wielka wyprawa. Szli około 2 godzin pod górę, po kamienistej dróżce, szukając szlaku. Po drodze czytaliśmy na tablicach informacyjnych ciekawostki o roślinach i zwierzętach, które można tutaj zobaczyć. Pogoda dopisywała, słońce mocno grzało, ale daliśmy radę. Przechodziliśmy obok szczątków „Pana buka”, który był pomnikiem przyrody, zbieraliśmy dary lasu do kącików przyrodniczych. Na szczycie 725m.p.p.m., odpoczęliśmy sobie, zjedliśmy zapasy z plecaków, podziwialiśmy piękne widoki i zrobiliśmy sobie zdjęcia. Rozmawialiśmy o właściwym zachowaniu podczas drogi i pobytu w górach. Po zejściu, u podnóża góry zapaliliśmy ognisko, na którym starsi koledzy usmażyli dla wszystkich kiełbaski, które zjedliśmy ze smakiem. Potem wspólnie bawiliśmy się, a na koniec każdy otrzymał coś słodkiego. Zmęczeni, ale szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły.