GMINNY KONKURS BOZONARODZENIOWY „KOLĘDUJMY MAŁEMU”
ZAPROSZENIE
„W żłobie leży, któż pobieży
Kolędować Małemu?”
Dyrektor, Rada Pedagogiczna oraz Rada Rodziców Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Sadek – Kostrza w Sadku
serdecznie zapraszają
Uczniów, Ich Rodziców oraz Opiekunów do udziału w Gminnym Konkursie Bożonarodzeniowym „Kolędujmy Małemu”
ONLINE,
który odbędzie się w dn. 15 – 17 grudnia 2021 roku..
Serdecznie zapraszamy
Organizatorzy
Regulamin
GMINNEGO
KONKURSU BOZONARODZENIOWEGO
„KOLĘDUJMY MAŁEMU”/online/
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Organizator Konkursu:
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II Sadek – Kostrza w Sadku; Sadek 105; 34-620 Jodłownik
2. Cele konkursu:
a) kultywowanie tradycji bożonarodzeniowych,
b) prezentacja wartościowych pod względem artystycznym kolęd i pastorałek,
c) wyszukiwanie i rozwijanie młodych talentów,
d) prezentacja dorobku artystycznego uczestników festiwalu w przestrzeni internetowej
, e) integracja środowiska wykonawców, umożliwienie konfrontacji własnych umiejętności z rówieśnikami,
f) integrowanie środowiska lokalnego,
g) wdrażanie uczniów i dzieci do rodzinnego spędzania czasu oraz integracji rodzinnej wokół kultywowania dawnych tradycji i zwyczajów,
h) przeciwdziałanie negatywnym skutkom wynikających z izolacji uczniów w czasach pandemii.
3. Uczestnicy:
a) W konkursie mogą wziąć udział uczniowie zgłoszeni przez szkoły podstawowe działające na terenie Gminy Jodłownik( jeden uczeń /dziecko/ z każdej kategorii wiekowej)
b) Konkurs odbędzie się w czterech kategoriach wiekowych:
- Dzieci z oddziałów przedszkolnych i przedszkoli
- Uczniowie klas I – II,
- Uczniowie klas III – VI,
- Uczniowie klas VII – VIII
c) Konkurs będzie przebiegał jednocześnie na trzech płaszczyznach:
- Konkurs wiedzy /online/związanej z Bożym Narodzeniem i tradycjami świątecznymi;
- Przygotowanie oraz zaprezentowanie /online/ życzeń bożonarodzeniowych;
- Przygotowanie i zaprezentowanie /online/ kolędy lub pastorałki (a cappella).
Podczas przydzielania nagród wyniki z wszystkich etapów będą sumowane!!!
Głównym zadaniem konkursu jest, aby dzieci i uczniowie przygotowywali się do niego rodzinnie (rodzinne rozwiązywanie testu biblijnego, rodzinne przygotowanie życzeń świątecznych oraz kolęd czy pastorałek).
Przygotowane przez uczestników we współpracy z rodzicami i/lub nauczycielami prezentacje zostaną przez poszczególne szkoły nagrane i przesłane do organizatora konkursu
4. Przebieg konkursu:
1) Zgłoszenie uczestników do konkursu przez szkoły.
(Zgłoszenie jednego uczestnika z każdej kategorii wiekowej i przesłanie deklaracji zgłoszeniowej wraz z danymi uczestnika do organizatora Konkursu do 10 grudnia 2021r. -deklaracja zgłoszenia w załączniku do regulaminu;
2) Udział zgłoszonych uczniów, dzieci wraz z ich rodzinami w I etapie konkursu.
(Rozwiązywaniu testu online z zakresu wiedzy biblijnej i tradycji związanych z Bożym Narodzeniem - uczestników obowiązuje znajomość Ewangelii wg św. Łukasza - Rozdział 1 – 2).
Link do rozwiązywania testu otrzymają zgłoszeni przez szkoły uczestnicy na podany adres poczty elektronicznej.
Rozwiązywanie testu odbędzie się w dniu 15 grudnia o godz. 19.00 – 19.30 na test portalu.
Poprawne odpowiedzi do testu online zostaną przesłane uczestnikom w dniu 16 grudnia.
3) Przesłanie nagrań wykonywanych przez dzieci i uczniów świątecznych życzeń oraz kolędy bądź pastorałki.
W konkursie bierze uczeń, który przedstawi nagranie życzeń świątecznych i jednej kolędy lub pastorałki wykonanej a cappella.
(Ocenie nie będą podlegać wykonania współczesnych kolęd, piosenek świątecznych
czy zimowych).
Przysłane nagranie (nagranie na pendrive) powinno zawierać:
- Imię i nazwisko uczestnika,
- Szkołę (przedszkole), które reprezentuje,
- Klasę (kategorię wiekową),
- Nagranie życzeń i kolędy bądź pastorałki.
Nagranie należy przysłać do organizatora konkursu najpóźniej w dniu 17 grudnia 2021 r.
4. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w dniu 19 grudnia 2021 r. /strona internetowa szkoły: www.sadek-kostrza.pl
Najpóźniej do dnia 22 grudnia do godz. 12.00 szkoły, z których uczniowie wzięli udział w konkursie otrzymają informację zwrotną o wynikach konkursu.
5. Do dnia 23 grudnia uczestnikom konkursu zostaną przekazane dyplomy oraz nagrody.
PUNKTACJA oraz KRYTERIA OCENIANIA:
Za uczestnictwo w konkursie można zdobyć maksymalnie 100 pkt.
1. Poprawne rozwiązanie testu – 30 pkt.
2. Przygotowanie i złożenie życzeń bożonarodzeniowych – 30 pkt.
- Zgodność z tematem – 5 pkt.
- Poprawność gramatyczna i językowa – 5 pkt.
- Sposób (piękno) wygłoszenia: recytacja, sugestywność, zgodność z tradycją - 10 pkt.
- Użycie rekwizytów, strój – 5 pkt.
- Ogólny wyraz artystyczny – 5 pkt.
3. Przygotowanie i przedstawienie kolędy lub pastorałki – 40 pkt.
- Dobór repertuaru – 5 pkt.
- Sposób wykonania (emocjonalność, rozumienie tekstu, nastrojowość, czystość melodyjna, dykcja) – 20 pkt.
- Sceneria, użycie rekwizytów, strój – 10 pkt.
- Ogólny wyraz artystyczny – 5 pkt.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Organizator umieszcza nagrania na stronie internetowej szkoły.
2. Nadesłanie przez szkoły biorące udział w konkursie formularza zgłoszenia uczestnictwa jest równoznaczne z oświadczeniem prawnego opiekuna uczestników, że akceptuje wszystkie warunki niniejszego regulaminu
3. Szczegółowych informacji udziela się telefonicznie: 18 332 10 51; 512 255 054
4. Z chwilą przesłania formularza zgłoszenia prawni opiekunowie uczestników wyrażają zgodę na przetwarzanie danych, w zakresie niezbędnym do realizacji i promocji konkursu.
5. Wysyłając formularz zgłoszenia na konkurs, prawni opiekunowie uczestników niepełnoletnich udzielają organizatorowi konkursu nieodpłatnej licencji na wykorzystanie zdjęć oraz nagrań audio i wideo
6. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:
a) Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II Sadek – Kostrza w Sadku; Sadek 105; 34-620 Jodłownik;
b) Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda rodzica/ prawnego opiekuna niepełnoletniego uczestnika lub pełnoletniego
GMINNY KONKURS „KOLĘDUJMY MAŁEMU
Formularz zgłoszenia uczestnictwa
1. Imię i nazwisko uczestnika
…………………………………………………………………………………………………
2. Imię i nazwisko rodziców (prawnych opiekunów) ucznia/dziecka
…………………………………………………………………………………………………
3. Dane kontaktowe: adres e-mail, nr telefonu (rodziców uczestnika)
…………………………………………………………………………………………………
4. Nazwa szkoły/przedszkola, którą/które reprezentuje uczestnik
…………………………………………………………………………………………………
5. Klasa/nazwa oddziału, do której/którego uczęszcza uczestnik
…………………………………………………………………………………………………
6. Tytuł kolędy/pastorałki wykonywanej przez uczestnika
…………………………………………………………………………………………………
7. Imię i nazwisko opiekuna uczestnika (nauczyciel/rodzic)
…………………………………………………………………………………………………
………………………………
Podpis rodzica/opiekuna