Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II
Sadek - Kostrza w Sadku

GMINNY KONKURS BOZONARODZENIOWY „KOLĘDUJMY MAŁEMU”

ZAPROSZENIE

„W żłobie leży, któż pobieży
Kolędować Małemu?”

Dyrektor, Rada Pedagogiczna oraz Rada Rodziców Szkoły Podstawowej  im. Jana Pawła II Sadek – Kostrza w Sadku

serdecznie zapraszają

Uczniów, Ich Rodziców oraz  Opiekunów do udziału w Gminnym Konkursie Bożonarodzeniowym „Kolędujmy Małemu”
 ONLINE,
który odbędzie się w dn. 15 – 17 grudnia 2021 roku.
.

Serdecznie zapraszamy

Organizatorzy

Regulamin

GMINNEGO
KONKURSU BOZONARODZENIOWEGO
 „KOLĘDUJMY MAŁEMU”/online/

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Organizator Konkursu:

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II Sadek – Kostrza w Sadku; Sadek 105; 34-620 Jodłownik

2. Cele konkursu:

a) kultywowanie tradycji bożonarodzeniowych,

 b) prezentacja wartościowych pod względem artystycznym kolęd i pastorałek,

 c) wyszukiwanie i rozwijanie młodych talentów,

 d) prezentacja dorobku artystycznego uczestników festiwalu w przestrzeni internetowej

, e) integracja środowiska wykonawców, umożliwienie konfrontacji własnych umiejętności z rówieśnikami,

 f) integrowanie środowiska lokalnego,

g) wdrażanie uczniów i dzieci do rodzinnego spędzania czasu oraz integracji rodzinnej wokół kultywowania dawnych tradycji i zwyczajów,

h) przeciwdziałanie negatywnym skutkom wynikających z izolacji uczniów w czasach pandemii.

3. Uczestnicy:

a) W konkursie mogą wziąć udział uczniowie zgłoszeni przez szkoły podstawowe działające na terenie Gminy Jodłownik( jeden uczeń /dziecko/ z każdej kategorii wiekowej)

b) Konkurs odbędzie się w czterech kategoriach wiekowych:

  • Dzieci z oddziałów przedszkolnych i przedszkoli
  • Uczniowie klas I – II,
  • Uczniowie klas III – VI,
  • Uczniowie klas VII – VIII

c) Konkurs będzie przebiegał jednocześnie na trzech płaszczyznach:

  • Konkurs wiedzy /online/związanej z Bożym Narodzeniem i tradycjami świątecznymi;
  • Przygotowanie oraz zaprezentowanie /online/ życzeń bożonarodzeniowych;
  • Przygotowanie i zaprezentowanie /online/ kolędy lub pastorałki (a cappella).

Podczas przydzielania nagród wyniki z wszystkich  etapów będą sumowane!!!

Głównym zadaniem konkursu jest, aby dzieci i uczniowie przygotowywali się do niego rodzinnie (rodzinne rozwiązywanie testu biblijnego, rodzinne przygotowanie życzeń świątecznych oraz kolęd czy pastorałek).

Przygotowane przez uczestników we współpracy z rodzicami i/lub nauczycielami prezentacje zostaną przez poszczególne szkoły nagrane i przesłane do organizatora konkursu

4. Przebieg konkursu:

1)  Zgłoszenie uczestników do konkursu przez szkoły.

(Zgłoszenie jednego uczestnika z każdej kategorii wiekowej i przesłanie deklaracji zgłoszeniowej wraz z danymi uczestnika do organizatora Konkursu do 10 grudnia 2021r. -deklaracja zgłoszenia w załączniku do regulaminu;

2)  Udział zgłoszonych uczniów, dzieci wraz z ich rodzinami w I etapie konkursu.

(Rozwiązywaniu testu online z zakresu wiedzy biblijnej i tradycji związanych z Bożym Narodzeniem  - uczestników obowiązuje znajomość Ewangelii wg św. Łukasza - Rozdział 1 – 2).

 Link do rozwiązywania testu otrzymają zgłoszeni przez szkoły uczestnicy na podany adres poczty elektronicznej.

Rozwiązywanie testu odbędzie się w dniu 15 grudnia o godz. 19.00 – 19.30 na test portalu.

Poprawne odpowiedzi do testu online zostaną przesłane uczestnikom w dniu 16 grudnia.

3)  Przesłanie nagrań wykonywanych przez dzieci i uczniów świątecznych życzeń oraz kolędy bądź pastorałki.

W konkursie bierze uczeń, który przedstawi nagranie życzeń świątecznych i jednej kolędy lub pastorałki wykonanej a cappella.

(Ocenie nie będą podlegać wykonania współczesnych kolęd, piosenek świątecznych
czy zimowych).

Przysłane nagranie (nagranie na pendrive) powinno zawierać:

  • Imię i nazwisko uczestnika,
  • Szkołę (przedszkole), które reprezentuje,
  • Klasę (kategorię wiekową),
  • Nagranie życzeń i kolędy bądź pastorałki.

Nagranie należy przysłać do organizatora konkursu najpóźniej w dniu 17 grudnia 2021 r.

4. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w dniu 19 grudnia 2021 r.  /strona internetowa szkoły: www.sadek-kostrza.pl 

Najpóźniej do dnia 22 grudnia do godz. 12.00 szkoły, z których uczniowie wzięli udział w konkursie otrzymają informację zwrotną o  wynikach konkursu.

5. Do dnia 23 grudnia uczestnikom konkursu zostaną przekazane dyplomy oraz nagrody.

PUNKTACJA oraz KRYTERIA OCENIANIA:

Za uczestnictwo w konkursie można zdobyć maksymalnie 100 pkt.

1. Poprawne rozwiązanie testu – 30 pkt.

2. Przygotowanie i złożenie życzeń bożonarodzeniowych – 30 pkt.

  • Zgodność z tematem – 5 pkt.
  • Poprawność gramatyczna i językowa – 5 pkt.
  • Sposób (piękno) wygłoszenia: recytacja, sugestywność, zgodność z tradycją   - 10 pkt.
  • Użycie rekwizytów, strój – 5 pkt.
  • Ogólny wyraz artystyczny – 5 pkt.

3. Przygotowanie i przedstawienie kolędy lub pastorałki – 40 pkt.

  • Dobór repertuaru – 5 pkt.
  • Sposób wykonania (emocjonalność, rozumienie tekstu, nastrojowość, czystość melodyjna, dykcja) – 20  pkt.
  • Sceneria, użycie rekwizytów, strój – 10 pkt.
  • Ogólny wyraz artystyczny – 5 pkt.
  •  

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Organizator umieszcza nagrania na stronie internetowej szkoły.

2. Nadesłanie przez szkoły biorące udział w konkursie formularza zgłoszenia uczestnictwa jest równoznaczne z oświadczeniem prawnego opiekuna  uczestników, że akceptuje wszystkie warunki niniejszego regulaminu

3.  Szczegółowych informacji udziela się telefonicznie: 18 332 10 51;  512 255 054

4. Z chwilą przesłania formularza zgłoszenia prawni opiekunowie uczestników wyrażają zgodę na przetwarzanie danych, w zakresie niezbędnym do realizacji i promocji konkursu.

5. Wysyłając formularz zgłoszenia na konkurs, prawni opiekunowie uczestników niepełnoletnich udzielają organizatorowi konkursu nieodpłatnej licencji na wykorzystanie zdjęć oraz nagrań audio i wideo

6.  Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:

 a) Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II Sadek – Kostrza w Sadku; Sadek 105; 34-620 Jodłownik;

b)  Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda rodzica/ prawnego opiekuna niepełnoletniego uczestnika lub pełnoletniego

 

GMINNY KONKURS „KOLĘDUJMY MAŁEMU

Formularz zgłoszenia uczestnictwa

 

1. Imię i nazwisko uczestnika 

…………………………………………………………………………………………………

2. Imię i nazwisko rodziców (prawnych opiekunów) ucznia/dziecka

…………………………………………………………………………………………………

3. Dane kontaktowe: adres e-mail, nr telefonu (rodziców uczestnika)

…………………………………………………………………………………………………

4. Nazwa szkoły/przedszkola, którą/które reprezentuje uczestnik

…………………………………………………………………………………………………

5. Klasa/nazwa oddziału, do której/którego uczęszcza  uczestnik

…………………………………………………………………………………………………

6. Tytuł kolędy/pastorałki wykonywanej przez uczestnika

…………………………………………………………………………………………………

7. Imię i nazwisko opiekuna uczestnika (nauczyciel/rodzic)

…………………………………………………………………………………………………

 

………………………………

Podpis rodzica/opiekuna