Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II
Sadek - Kostrza w Sadku

REGULMIN SZKOLNEGO KONKURSU WIELKANOCNEGO

Zapraszamy
wszystkich Uczniów

do udziału
W
RODZINNYM KONKURSIE WIELKANOCNYM 

  1. Konkurs będzie odbywał się w dwóch kategoriach wiekowych:
  2. Dzieci i Uczniowie klas 0 – III -  wezmą oni udział w  tradycyjnym konkursie, który odbędzie się w szkole
    (PROSIMY RODZICÓW I WYCOWAWCÓW O POMOC);

 

  • Uczniowie klas IV- VIIIbędą uczestniczyć w konkursie ONLINE.
  • Konkurs składa się z 2 etapów.


 Podczas przydzielania nagród wyniki z obu etapów będą sumowane.

 

Etap I


- konkurs wiedzy biblijnej i wiedzy o tradycjach wielkanocnych

 

  1. Do konkursu przystępują uczniowie:
    •  klas 0 – III, którzy podczas ustnego etapu odbywającego się w dniu 25 marca  w szkole będą odpowiadać na pytania sprawdzające  znajomość wiadomości na temat Męki i Zmartwychwstania Pańskiego oraz sprawdzające wiedzę związaną z tradycjami i zwyczajami wielkanocnymi.
    • Klas IV – VIII, którzy w tym samym dniu będą rozwiązywać TEST ONLINE
  2. 25 marca (czwartek) o godz. 18.00 w systemie LIBRUS (wiadomości) zostanie udostępniony test złożony z 50 pytań sprawdzających znajomość wiedzy biblijnej
    na temat Męki i Zmartwychwstania Pana Jezusa opisanych w Ewangelii wg św. Łukasza: Rozdział: 22 – 24 oraz w Ewangelii wg św. Marka: Rozdział: 14 – 16.
  3. Test będzie sprawdzał także wiedzę na temat tradycji i zwyczajów związanych
    z Wielkanocą.
  4. Rozwiązania testu należy odesłać w tym samym dniu (25.03.2021 r.). do godz. 19.30.
  5. W rozwiązaniu testu wezmą udział uczniowie oraz ich członkowie rodzin.
  6.  Za poprawne rozwiązanie całego testu uczestnicy konkursu (TAK KLAS 0 – III,
    jak i KLAS IV – VIII) mogą zdobyć 50 punktów.
  7. Poprawne odpowiedzi do testu dla uczniów klas IV – VIII ukażą się systemie LIBRUS 26 marca do godz. 15.00.

 

Etap II


- konkurs wielkanocnego rękodzieła

  1. Uczniowie klas 0 – III do dnia 24 marca przygotują (pod opieką rodziców lub wychowawców) i przedstawią do oceny


a) krzyżyk wykonany z tradycyjnej palmy wielkanocnej;

  1. Przedstawią wykonany na kartce (z pomocą rodziców lub nauczycieli) opis wykonanego rękodzieła (Dlaczego wykonuje się krzyzyki?, Z czego, z jakich materiałów wykonany jest tradycyjny krzyżyk? Kiedy i w jaki sposób się go wykonuje?,  Gdzie i kiedy go się zanosi? Dlaczego wykonuje się krzyżyki? Jak to się robiło dawniej?  A może jakieś zdjęcia z dawnych lat?)


2. Uczniowie klas IV – VIII do 24 marca do godziny 19.00 mogą przysyłać zdjęcia wykonanego przez uczniów i ich członków rodziny:

  • Elementu stroju dla tradycyjnych „śmigurtników” (może być czapka, maska, ubranie, rekwizyt, itp.). Prezentacja może być przedstawiona na „Śmigurtniku”. Współczesne maski, stroje i rekwizyty nie będą oceniane.   
  • Do wykonanego rękodzieła należy dodatkowo dołączyć opisane na kartce  informacje, detale i szczegóły pozyskane przez uczniów od rodziców, dziadków i innych mieszkańców wsi (Historia chodzenia po „śmigurcie”, Kto chodził po „śmigurcie”? Kogo przedstawiali „ŚMIGURCIORZE”, Co robili? , Jakie były ich najstarsze stroje? Może jakieś archiwalne zdjęcia???)
  • Punktacja konkursu rękodzieła wielkanocnego:
  • Krzyżyk wielkanocny – można zdobyć maksymalnie 30 pkt.

- sposób wykonania zgodny z tradycją                                                     – 10 pkt.
- wykorzystane materiały                                                                           - 10 pkt.
- estetyka wykonania                                                                                 -  10 pkt.

  • Element stroju dla tradycyjnych „śmigurtników” (może być czapka, maska, ubranie, rekwizyt, ubranie ze słomy itp.). – można maksymalnie zdobyć 30 pkt.

-  sposób wykonania zgodny z tradycją                                                            – 10 pkt.
- wykorzystane materiały                                                                                   - 10 pkt.
- wykorzystanie informacji pozyskanych od starszych ludzi                           -  10 pkt.

  1. Punkty zdobyte w obu etapach (konkurs wiedzy + konkurs rękodzieła) sumuje się.
    W obu etapach uczestnicy mogą zdobyć 80  punktów.
  2.  Komisja Konkursowa wyłonilaureatów pierwszych trzech miejsc
     w obu kategoriach wiekowych.
  3. Wszyscy uczestnicy otrzymają nagrody pocieszenia i dyplomy uczestnictwa.
  4. 29 marca (poniedziałek) o godz. 16.00  Komisja ogłosi wyniki konkursu.
  5. Rozdanie nagród – dla uczniów klas 0 – III – 31 marca 2021 roku, dla uczniów klas IV – VIII - po powrocie do szkoły ALBO…NIESPODZIANKA!
  6. Adres email, na który należy przysyłać rozwiązania testu:
    gimsad@poczta.onet.pl
  7. W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt: Tel. 512 255 054.

 

Serdecznie zapraszamy do wspólnej zabawy!!!